#05
Bucharest & Chişinău

#05__Bucharest & Chişinău
  1. Den 1
  2. Den 2
  3. Den 3
  4. Den 4
  5. Den 5
  6. Den 6

7.3. - DEN 6

6:13 Bukurešť - Gara de Nord ( )

Zpět v Bukurešti - nádraží je i přes brzkou hodinu plné života a lidí. Lehce zmateně obcházíme nádraží a hledáme zastávku, ze které nám pojede autobus na letiště. Před jedenáctou nás čeká let do Berlína, času máme ale dost a tak hledání odkládáme a jdeme se nasnídat do místního McDonald´s na kterém je nejlepší to, že je to všude na světě záruka ranní kávy a vcelku kvalitního internetového připojení.

7:38 ( )

Po několika marných pokusech nacházíme zastávku, kde staví autubus č. 780, jedoucí na letiště, a kupujeme jízdenku v přilehlém kiosku (cca 20 Kč).

8:20 Letiště Henriho Coandy  ( )

Přijíždíme na letiště za počasí, které je o něco horší než naše nálada…přeci jen to, že jsme tady, znamená pomalý konec tripu. Po vstupu do haly ale všechny chmury házíme za hlavu - čeká nás ještě odpoledne v oblíbeném Berlíně a zážitků jsme zažili požehnaně.

9:41

Do odletu nám zbývá ještě dost času a tak v tradičně předraženém baru dáváme dopolední pivo, nabíjíme všechno co se nabít dá a poctivě dopisujeme deník.

10:44

Letíme pryč - je vtipné, že se jedná o nejdelší, nejrychlejší a nejlevnější část cesty.

10:50 FR 315

• Ryanair FR 315
  • odlet v 10:50, Bucharest Otopeni
  • přílet v 12:00, Berlin Schonefeld
  • 13 EUR (382 CZK) / osoba (koupeno on-line přes Ryanair)

12:28 Berlin Schönefeld ( )

OK, jsme tu a na rovinu říkáme, že tohle je jedno z nejhnusnějších letišť v Evropě.

12:37 S-Bahn - Berlin Schönefeld ( )

Pár minut od terminálu je zastávka S-Bahn, což je asi ten nejlepší a nejlevnější způsob, jak se dostat do města. Vláďa je z nás dvou expert na městskou hromadnou dopravu v celosvětovém měřítku - určuje nejrychlejší cestu na Alexanderplatz, přibližně na čtvrtý pokus se nám také podaří koupit jízdenky a jedem.

13:46 Alexanderplatz ( )

Jedno z nejvýznamnějších náměstí v Berlíně (a taky je tu Primarkt, do kterého Vláďa míří pro nové kalhoty, neb jeho současné nepřežily střet s železným plotem v Kišiněvě). Tato mise i přes přítomnost přibližně 63% obyvatel celé planety (4 725 000 000) dopadla úspěšně a gatě za příjemných 13 Eur jsou v batohu.

13:52 Gastro brejk - Curry wurst u stánku ( )

Jedem v německém duchu i po gastro stránce - u stánku si na stojáka pochutnáváme na Curry wurstu. Po pravdě jsme čekali, že to bude propadák, ale neesteticky vypadající světlá uzenina nás příjemně překvapila.

14:09 Beer brejk  ( )

14:23 Alte Nationalgalerie - Národní Galerie  ( )

14:31 Altes museum ( )

14:32 Berliner Dom ( )

14:40 Neue Wache ( / )

14:57 Braniborská brána ( )

15:07 Reichstag ( )

15:16 Berlin Hbf.  ( )

15:34 Gastro brejk - Pizza hut

Sedáme si a objednáváme dvě celé pizzy, které prostě nemůžeme sníst. Hlad má velké oči, ale v našem případě nakrmil nejen nás, ale i partu sympatických lidí bez domova, kterým jsme jednu pizzu darovali.

17:04 EC 179 Alois Negrelli

•  VLAK EC 179 Alois Negrelli
  •  Odjezd v 17:04, Berlin Hbf
  •  Příjezd v 21:27, Praha hlavní nádraží
  •  386 CZK (14 EUR) / osoba (kupeno online přes CD eshop)
  •  Lístky z Německa jako jedny z mála je možné koupit přes web Českých drah. Jízdenky stačí mít elektronicky, např. v aplikaci Můj vlak od ČD.

18:43

Cestu si krátíme hraním šibenice a piškvorkami. Fakt. Zajímavé na tom je asi jenom to, že Many zjistil, že není žádný GOLČOV JENÍKOV, ale GOLČŮV JENÍKOV.

20:22

Jsme v ČR!! To mimo jiné znamená i přesun do restauračního vozu. Nabídka je tak trochu jako u sněděného krámu, ale milá (férově přiznáváme, že milá byla z neznámého důvodu pouze na nás) paní servírka nám nosí podpultovky v podobě vychlazených Budvarů (ostatní hosté dostávají pivo nechlazené). Opět si vzpomínáme, jak jsme se tomuto pivu několikrát vysmívali a nyní jej s povděkem proléváme hrdlem.

21.00

U vedlejšího stolu sedí americký pár. Dvojice vede velmi družný rozhovor, který díky inzenzitě jejich komunikace i přes největší snahu nejde přeslechnout. Pán je nejspíše učitel biologie, protože všemožné intimní aktivity přirovnává k rostlinám. Paní se každé jeho metafoře a bonmotu směje z plných plic. Jsme svědky rychlého nástupu alkoholového opojení - v jednu chvíli je řev na úrovni fanoušků Baníku vracejících se ze zápasu v Karviné. Nastupuje rázná vrchní, která hosty umravní na první dobrou a to bez použití jediného slovíčka v cizím jazyce. Po této bouřce je chvilku tichu a za pár minut oba upadnou do tvrdého opilcova spánku.

21:43 Praha Hlavní Nádraží ( )

Jsme doma! Byl to parádní výlet a utekl jako voda. Zážitků máme nad hlavu a už se těšíme až vyrazíme opět na cestu. Cestování je prostě skvělá věc!

21:52 Praha Masarykovo Nádraží  ( )

Celou cestu zakončujeme stylově cestou domů. Samozřejmě vlakem. Dobrou noc a ahoj!