#14
Warszaw (PL), Brest (BY) & Minsk (BY)

#14__Warszaw (PL), Brest (BY) & Minsk (BY)
  1. Den 1
  2. Den 2
  3. Den 3
  4. Den 4
  5. Den 5
  6. Den 6

10. 10. - DEN 5

Vstáváme hodně, ale fakt hodně pomalu, do toho se navíc velmi, ale fakt velmi pomalu zmenšovala fronta na koupelnu. Hostely jsou skvělá věc, nedáme na ně dopustit, ale když ráno potřebujete a musíte čekat dlouhé minuty a v našem případě třeba 20 minut, není to žádný med. Ale to k cestování patří, člověk nemůže mít všechno na zlatém podnose.

10:51

Při odchodu jsme potkali recepční, se kterou jsme se tu v noci bavili a hned jak nás zahlédla tak se začala smát, zdravila nás a poťouchle se ptala, jak nám je. Nechápem proč. Vyrážíme opět do města. V krámku na rohu si kupujeme k snídani každý po jedné americké tyčince plné cukru a jdeme pěšky směrem k nádraží.

11:00

Když jsme se tu v noci stavovali, tak jsme úplně nedocenili architektonickou krásu, kterou na svých bedrech nese místní KFC. Tohle patří rozhodně na seznam těch nejzajímavějších fast foodů. Trošku mi to připadá jako Klingon :-/

11:20 Lennonovo Leninovo náměstí ( )

11:33

Opět nemáme žádnou hotovost, což je trošku zvláštní, když všude platíme kartou, ale radši něco málo vybíráme. Díky tomu, že na tomto tripu poprvé testujeme kartu REVOLUT, tak nás výběr nestojí zhola nic, tedy ani vindru. Vybíráme 100 rublů a jdem na nádraží!

11:36 Minské brány ( )

Dvě majestátní budovy, které jsou si podobné jako vejce vejci. Nejspíše budou asi i stejné, že? A stojí přímo naproti hlavnímu nádraží, který se v místním žargonu nazývá Passazhirskiy.

11:50 Minsk Passazhirskiy

U pokladny kupujeme dva lístky na místní vlak po 0,9 rublech za kus (cca 9 Kč) a jdeme směrem k nástupišti...

11:52

...kde už čeká zbrusu nová souprava švýcarské výroby. Kocháme se parádním strojem, který nás doveze až k místní dovolenkové riviéře. Je pravda, že v Bělorusku bychom čekali něco trošku staršího, ošuntělého a rozvrzaného, ale to jsou ty klasický předsudky.

12:30

Jedeme necelou půlhodinku a vystupujeme ve stanici Minské moře. Procházíme oprýskaným průchodem a přicházíme k dřevěnému hostinci, který jeví pramálo signálů, že je otevřený. Asertivně nahlédneme dovnitř a zjišťujeme, že je fakt otevřeno. Servírka leští skleničky a my se s jiskrou v oku a nadějí v hlase ptáme, zda je pivo. Trošku nás sice děsí všude přítomná loga “Zlatý bažant” a odpověď je ještě horší. Pivo je, ale pouze nealkoholické. Naopak vodky je prý habaděj. No...prozatím děkujeme a pokračujeme se podívat na to místní moře.

11:35 Minské moře ( )

Vodní nádrž Zaslawskaye pro kterou se zažil termín Minské moře je kupodivu liduprázdná a my máme štěstí potkat jen skupinku místních rybářů chytajících na mole. Marně se dobýváme do vrat jednoho z bister, boucháme a lomcujeme za řetěz. Je ZAVŘENO a naše snaha na tom nic nezmění.

12:40

Jsme na místě, které slouží v létě místním k relaxaci i aktivnímu odpočinku a nyní, tedy v říjnu, tu není ani noha. Prostě tu chcíp pes. Tím nejzajímavějším tak pro nás byla přehlídka místního pouličního umění, které na nás koukalo z betonových zdí opuštěného areálu. Jednoznačný vítěz v soutěži o největší bizár je tato malebná kresba, na které si partička nadržených medvědů fotí levitující rybí princeznu, která to evidentně krapet přepískla s botoxem. Máme to tu prostě rádi.

12:52

Přicházíme k písečné pláži, kde je parádní dětské hřiště. To v nás probudí hravost, jakou jsme zažívali jako malí kluci a začínáme blbnout na místních atrakcích. Jojo, jako dva malý dementi.

13:19

Když už tu jsme, tak trochu podronujem...olověná obloha není po vizuální stránce úplně náš kámoš, ale co by člověk chtěl v říjnu, že? Vlastně nám k tomu malému cestovatelskému štěstí chybí jen ten lahváč.

13:33

S vidinou nějakého obchodu, bistra, nebo zajímavého místa pro objektivy našich iPhonů se tak vydáváme místo na zastávku do nedaleké vesnice. Procházíme hlavní silnicí s podkladem z udusané hlíny a koukáme na klasické dřevěné stavby, které čas od času doplňuje modernější zděná budova, nejspíše patřící někomu z místní honorace.

13:45

Jsme na konci vesnice a zjišťujeme, že největší dominanta je tato kaple Golgotské církve, která je postavena nejspíše z materiálu, který zbyl po stavbě některého z nedalekých skladů. Nejdřív jsme ani moc netušili, že se opravdu jedná o duchovní místo, až pak jsme si všimli kříže o velikosti přibližně 27 cm, který nám jasně řekl s jakou stavbou máme tu čest. Když už jsme tady, tak jsme se pokochali, udělali pár snímků a vydali se zase zpět na vlak.

15:00 Vasilki ( | )

Na oběd se zastavujeme v podniku, který působí jako tradiční běloruská krčma. Dřevěný interiér, personál v historickém úboru. Polední menu s polévkou, hlavním chodem a salátem za 9,90 Rublů nás baví. Tedy menu si dávám pouze já a zanedlouho mám před sebou klasický běloruský holandský řízek s bramborem. Vláďa se rozhodl vyrazit si z kopýtka a dává si “zapečené knedle”, které jsou dle jeho slov “kurevsky dobrý”. Celé to zakončujeme zmrzlinou a aby se nám dobře trávilo, dáváme si jídlu tři piva. To má hned člověk lepší den.

16:59 Minské metro

Metro hlavního města Běloruska v Minsku bylo otevřeno roku 1984. Metro je stavěno klasickým způsobem, kde linky křižují centrum města. Nyní má metro dvě linky, a to Moskovskaya a Avtozavodskaya. Ve výstavbě je nyní i třetí linka, která by měla na svém prvním úseku být otevřena v roce 2019. Aktuálně má metro 29 stanic a délka tratí je něco málo přes 37km. Po rozšíření se očekává, že bude mít 45 stanic na délce 58,3km. Více informací o metru si můžete přečíst v samostatném článku

17.31 Běloruská národní knihovna ( / )

Jedna z dominant metropole se začala stavět až v roce 2002 a pro veřejnost je otevřená od roku 2006. Místním se popravdě moc nelíbí a označují ji nejedním hanlivým výrazem. Nám se ale podobné architektonické stavby líbí hodně. Je to prostě tak hnusný, až je to krásný. Knihovna nám trošku připomíná i Novou scénu Národního divadla. Společně se západem slunce to byl jeden z vizuálních vrcholů celého tripu!

18:03 Vítězné náměstí ( )

19:41 McDonalds ( )

Poslední večer je tu a nás přepadla opět nějaká vnitřní touha a chuť po tradičním americkým fast foodu, takže jsme vyrazili na jídlo do mekáče. Tolikrát jsme tyhle podniky asi nenavštívili za všechny předchozí cesty dohromady. Zbytek večera jsme strávili v našem oblíbeném pivovaru.